martes, 7 de abril de 2015

Dia 13: Kyoto (07/04/2015)


Bfff quin dia…

De moment el pitjor de tots i amb diferència. Tenia una excursió amb bicicleta pel matí, i després volia dinar i passar-me la tarda al Nishiki Market que tant m'agrada, i potser anar a Pontocho per la nit. Però se m'ha truncat el dia abans d'acabar l'excursió u.u

Comencem per l'excursió. Havíem quedat a les 08:45 a l'estació de Kyoto. Hem sigut un grup de 12 persones, i totes elles venien o bé d'Austràlia o de Califòrnia (excepte jo :P). Una família portava vivint al Japó uns mesos per tema del treball del pare, ha sigut interessant conversar amb la filla de 17 anys^^. Tots ells eren gent maquíssima, i m'he encarinyat amb l'àvia de la família aquesta que està vivint aquí. Molt simpàtica i agradable, m'ha explicat cada història! 
El guia és de Ghana, Àfrica, i mare meva com s'ho ha passat a la vida. Finalment ha trobat el seu lloc aquí al Japó fent de guia. M'alegro per ell :)

Hem recorregut el riu Kamo i visitat alguns temples, per passar pel camí de la filosofia (l'altre dia vaig estar quan vaig anar al temple platejat) i tornar a l'estació. Un camí molt interessant, es veu diferent que si el fas amb autobús o bé caminant. Amb la bicicleta et sents lliure ^^ Llàstima que hagi acabat fent tan fred brrrr se m'han congelat les mans i he estat a punt de comprar-me guants. El que crec que sí que m'hauré de comprar com demà segueixi plovent és un paraigües, el meu està mig trencat xdd 

El consell que us puc donar havent fet aquesta excursió (que per cert l'he disfrutat molt fins que he perdut el mòbil xD) és que si veniu a Kyoto per només 2-3 dies, alquileu bicicletes (uns 700 yens/dia) i visiteu tot el que vulgueu. Definitivament és la millor manera de disfrutar Kyoto sencer si es té poquet temps :D

Us poso unes fotografies:








Això és Baby Bamboo! =D Ja l'havia provat al Nishiki Market, m'agrada!^^ Tot i que els altres estrangers l'han provat i a cap els ha agradat :/



I quan anàvem del camí de la filosofia cap a l'estació de tornada ha sigut quan m'he donat compte de que no portava el mòbil a sobre =( El que hem fet és que el guia ha anat a deixar els altres a l'estació i després tornaria per ajudar-me, i jo he recorregut dos cops el tros entre el Kamogawa i el camí de la filosofia, però sense sort U___u  

Al final sort que portava a sobre el típic llibre de frases útils (que quan me'l mirava a Barna era en plan: "ui, per què posen això, no ho necessitaré pas" ha! sort del beneït llibre, perquè així m'han pogut indicar on era l'estació de policia), i la gent molt amablement m'ha indicat on era la policia. Però quan he arribat estava tancat! :O No m'ho podia creure… I a tot això ni idea de l'hora que era. I com que anava amb bici aquí et multen per posar-la sobre el carrer tal qual, així que he buscat un pàrquing per bicis. Tenia la idea de deixar-la allà màxim 20 minuts per anar a la policia. I quan deixo la bici (que s'ha quedat encallada, no la pots treure a no ser que paguis), resulta que descobreixo que el mínim d'estacionament és d'una hora o.o no, si és que… I no la podia treure xDDD En això que passaven 3 àvies japoneses que al preguntar molt amablement s'han disposat a ajudar-me. Però elles tampoc sabien com fer sortir la bici x'DD I una ha trucat al telèfon de contacte i tot del cartel ^^ Moníssima jejejeje però no li han contestat TT Provant i provant ni elles saben com ho han fet perquè estaven molt sorpreses, però finalment m'han pogut treure la bicicleta, i sense pagar res! Arigatoo gozaimasuuu!!! =DDD 

I he decidit tornar pel riu (el guia m'ha indicat que ho fes si no el trobava), quan m'he topat amb el guía que ja tornava. I res, hem anat a la policia (a ell sí que li han obert o.o quins horaris més estranys que tenen…). Sort que ell parla japonès, perquè cap dels homes que hi havia allà parlaven anglès, no sé si me les hagués pogut apanyar sense ell… He donat les meves dades, el lloc on m'allotjo per si el troben, el número del guia per si de cas, el model del mòbil, etc etc etc Hem trigat una mica perquè l'home anava trucant de comissaria en comissaria, i es veu que aquell matí havien trobat força mòbils :) Però no el meu. 

Hem tornat a l'estació de Kyoto, on tocaven 1000 reverències al noi que ens ha alquilat les bicicletes per haver-nos deixat tenir-les més temps. 

M'ha portat fins un lloc que conec de l'estació i ens hem acomiadat. He comprat unes boles per menjar i he marxat a l'hostal, havia d'avisar a la família. 

I entre el fred (fa moooooolt fred, però molt, no sé què passa avui brrrr), i el disgust (vulguis o no passes nervis, és a dir, estàs en un altre país, on no entens l'idioma i necessites el mòbil sí o sí per arribar als llocs… La sort és que després d'haver passat 6 nits a Kyoto em sé moure bastant bé, de tant en tan pregunto però ja li he agafat el truc^^ Però, i a Tokyo?? No puc estar sense conexió allà, encara no ho conec =( ), m'he quedat a l'hostal. S'havia fet molt tard i el mercat hagués tancat en mitja hora per quan hagués arribat, no valia la pena, ja hi aniré demà. 

Així que ara una dutxeta, i demà ja serà un altre dia. Vaig a visitar Arashiyama!!!! =D Després Nishiki Market^^ 

Bona niiiit!!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario