viernes, 10 de abril de 2015

Dia 16: Tokyo (10/04/2015)


I primer dia sencer a Tokyo (o Tòquio, alguns em pregunteu per què ho escric en anglès... Doncs no ho sé, la costum??).

Ahir per la nit la Miki es va presentar a casa. Bueno, es podria dir que s’ha presentat avui, eren quasi la 1 de la matinada xD Al final resulta que no estava treballant, sinó amb una amiga (tenia el dia lliure).

Ara fa de guia en bicicleta per vàries zones de la ciutat (abans tenia cura de la gent gran segons la pàgina d’Airbnb). El primer que m’ha sobtat és el fet de que és súper oberta =D És que ni tan sols la Yui (que és moolt oberta) no ho és tant. M’ha caigut súper bé^^ Em vaig llevar del llit en quan la vaig sentir entrar, i vem estar xerrant una estoneta. Li vaig donar els regals que li portava de Barna (un imant, un moneder i un got pel sake).
La veritat és que he portat en total sobre uns vint regals xDDD Durant el viatge veia a diferents amics, i la gent amb la que estava d’Airbnb.
Que per cert! He fet un canvi d’última hora. El dia 15 tornava a Osaka ja que el 16 volo cap a casa. Però havia d’estar-me amb en Toshihiro (Toshi), un company seu de classe i més estudiants.
Ara, en canvi, he decidit anul.lar la reserva i anar a casa de la Yui una altra vegada. La raó principal és que des d’on viu en Toshi és força difícil arribar a l’aeroport, no tant per arribar-hi com a tal, com per l’horari en el que haig de sortir (màxim a les 6, i a aquestes hores la maleta no hi cab a cap vagó). A més, la família de la Yui em volia tornar a veure per últim cop (i he de reconèixer que jo a ells també^^me’ls estimo moltíssim) i fer un sopar junts tots el dia 15. Així que entre unes coses i altres, he decidit contactar amb en Toshi, que de seguida ha comprès la situació.

La Miki, com la descriuria?? És una excel·lent noia, oberta, divertida, li encaaanta parlar, té un perfecte anglès, és vegetariana, amant de tot lo ecològic (la seva casa té molt poca llum, de fet la meva habitació és la que més jejeje), i una artista (tinc un quadre d’ella a la meva habitació, després quan torni li preguntaré si és per afició o realment s’hi ha dedicat alguna part de la seva vida). A la meva habitació hi ha mapes i guies de Tokyo que m’han anat genial per poder planificar la meva estança aquí.

Avui he anat a Shibuya, Odaiba i Shinjuku.

He esmorzat a casa de la Miki (que per cert, li encanta cuinar! =D I el pa és fet per ella ^^ Molt bo =) ):







He anat a fer una rentadora i assecadora a una tenda local a 2 minuts caminant de casa seva. Primer cop que faig una cosa així xDD


I cap a Shibuya!! =D El viatge a Tokyo no el tenia gens planificat. L’únic que sabia del cert és que volia veure sí o sí l’estàtua d’en Hachi^^(o Hachiko), el gos Akita que en morir el seu amo (un professor d’universitat) es va passar la resta de la seva vida viatjant cada dia cap a l’estació de Shibuya per esperar-lo a que baixés (crec que van ser uns... 10-11 anys? No, diria que van ser 10, i que ell va morir amb 11... En quant torni a tenir internet ho consultaré, aquesta història em va conmoure molt des de ben petita, però n’hi ha tantes relacionades amb gossos durant aquella època que m’agraden que a vegades confonc les dades! xD) 



 




I una petita part de Shibuya:






He dinat per aquí. Volia tastar com són els fideus en comparació amb els de Kyoto o Osaka. I són diferents, bastant. Els de Tokyo em recorden molt als de me mare^^ Però prefereixo els dels altres dos llocs pel simple fet de ser diferents =)

Una altra cosa que canvia són els preus. Mentre que a Kyoto (si no esmorzes ni berenes) pots gastar-te uns 10€ al dia, aquí 10€ és el que et costa un dinar, i pel sopar normalment dupliquen els preus (i et pot sortir sobre uns 35€-45€ tranquil·lament depenent del lloc). Per altra banda, a la zona de Kansai ja pots portar molt diners, no per menjar, sinó pel transport (un 70% del que m’he gastat a la zona ha sigut en transports TT). I a Tokyo en canvi el transport és més barat. Així que es compensen el transport amb el menjar. Conclusió: el Japó és car. xDDD Molt car. I estava preparada per això quan estalviava, però sempre m’havia quedat l’esperança de comprar-me algun detallet del país. I no crec que pugui pas :/ Bueno, sempre em quedaran els records, això no m’ho treu ningú!! Segueixo buscant el dedal pel Pedro i la Conchi, això sí^^ Però no espereu cap detall nois =( No portaré res, ho sento =((

Abans de venir cap aquí, hi havia molta gent (amics japonesos, gent de Barna que hi ha estat abans) que em deia que m’enteraria del que és el transport a la capital japonesa. Que seria molt difícil, que ningú entén res, etc. Doncs... he de dir que viatjar en metro/tren/bus per Tokyo... és molt fàcil!!! xDDD Està tot molt ben indicat, i en anglès. És fabulós ^^ Kyoto sí que era un follon (fins que li vaig pillar el truc), i Osala ja ni us dic, allò era un laberint. Tremolo només de pensar que hi haig de tornar el dia 15 xddd Però Tokyo és fàcil^^ De fet ara porto hores sense internet (de nou estic escrivint al word, el meu pocket wifi s’ha apagat i això que tenia la bateria al 90%, i no s’encén L I ara que estic a casa la Miki té un altre però no hi ha manera de conectar-lo), i cap problema! He arribat a tots els llocs sense perdrem ni una sola vegada =)


I seguint amb el dia, m’he dirigit cap a Odaiba. M’he guiat en l’elecció per les fotos del llibre de la Miki jajajaja^^

Aquí he aprofitat per berenar un crepe de plàtan, nata, gelat de maduixa i líquid de maduixa. Amb lo poc que m’agraden a mi aquestes coses, però aquí estan molt bones! =D

  

Alguna foto de la zona (començava a ploure així que es veu tot molt nublat :S M'ha plogut molt durant el viatge TT Quina pena, degut a aquest fet l'època del Hanami s'ha acabat aviat. Però potser Nikko en veiem, al estar més al nord i fer més fred… =D):




Això de sota és un lloc on tenen diferents models de Toyota exhibits (alguns tenen la forma d'en Doraemon :O I d'altres que no reconeixia. Veieu la "carretera"? És per provar els cotxes. Sergi, sé que això t'agradarà =D:


Aquest és el cotxe d'un pilot, segur que els que seguiu el tema sabeu de qui és:


I vaig anar a una espècie d'espai on hi ha des d'un centre comercial, una zona d'entreteniment, restaurants, etc.:


Hi havia gent intentant pescar-los, no sé si era per menjar-se'ls després (hi ha llocs així al Japó), o per quedar-se'ls com mascota xDDD






Per cert! La Miki m’ha comentat que abans d’ahir va nevar a Tokyo!!! :O Jooo.... jo volia veure la neu!! Potser en Jordi&Company l’han vista. De veritat que està fent un temps molt estrany, sembla que estiguem en ple desembre o gener. Fa un freed!! Qualsevol diria que he anat a esquiar als alps japonesos xDDD


I he decidit provar sort a Shinjuku, però també plovia, i amb més força yujuu He estat passejant per la zona de Kabukicho. Volia pujar a l’edifici del Govern Metropolità de Tokyo per disfrutar de les vistes des de les altures, aprofitant que és una de les poques coses gratis aquí, però com plovia doncs... Potser demà o diumenge m’hi animo^^









He sopat aquí. A Shibuya, que no us ho he explicat, he estat parlant amb una noia de l’oficina de turisme perquè volia que truqués a un restaurant on es menja fugu (el peix globus), un dels capricis que em volia donar en aquest país (és especialment car, a partir dels 100€/persona si voleu menjar-lo en un lloc “segur”, és a dir, que tinguin la certificació, anys d’experiència, etc. Doncs trucant i trucant (les pàgines són totes en japonès) resulta que ha descobert que els millors restaurants on serveixen fugu estan tancats. Perquè es veu que aquest peix es menja durant la temporada d’hivern. I per tant l’últim mes de menjar-lo és el març =( Quina desil·lusió... T_____T De veritat que era una de les coses que més volia fer... En fi... Llavors la noia m’ha explicat que el serveixen en més restaurants, però que no és un menjar amb el que s’ha de jugar (hi ha persones que moren, i sí, cada any hi ha algun cas. El verí d’aquest animal és com 1000 cops superior al cianur, i et mata molt lentament, primer se t’adorm la boca, després et costa respirar i se’t paralitza el cos. No hi ha antídot, i per desgràcia la persona en qüestió es mor a les poques hores sense remei, i el pitjor de tot és que és conscient de tot el que li passa fins l’últim moment), i m’ha dit que si ho trobo per menys de 10.000 yens que no hi entri pas (pel que pugui ser). I per més il.lusió que em fes, si no és en un restaurant híper conegut mmm... no m’arriscaré. Això pot ser un menjar deliciós, però no és plan de jugar amb ell, què voleu que us digui.

I per aquesta qüestió he decidit canviar el plan. Anava a sopar alguna cosa també “exclusiva” per la butxaca (em feia ilu la veritat fer-ho a Tokyo una sola vegada), però en comptes del peix he menjat sushi. Sushi del bo (tot i que no tant car com el peix of course). I a que no sabeu què?? Al restaurant tenien Mio!!!!*o*  Sip, el sake que tant m’agrada. Jo que no bec alcohol habitualment, oi? Doncs m’he begut mitja ampolla jo soleta jeje =) Té un 5% només xddd     





Després m’han portat una miso soup que també entrava es veu si demanes sushi, molt bona per cert, però ja no li he fet una foto.


Al carrer, he tornat a veure un japonès amb ulls blaus!!!*o* Sense lentilles, eh? Blaus de veritat. L’avi de la Yui, no sé si ho he posat en alguna altra entrada, no m’enrecordo, també els té blaus. És un fet insòlit aquí, però hi ha japonesos que neixen amb els ulls blaus. Tot i que després la possibilitat de que els teus fills els heretin és gairebé nul·la.


I finalment he entrat a unes quantes botigues a cotillejar (i veure si trobava d’una vegada per totes el dedal, que ha sigut que no) :P I cap a caseta^^ Volia aprofitar per escriure al blog i fer el cas de fiscalitat que tenim per dilluns, però veient les circumstàncies...  


Us deixo que avui m’he enrotllat molt, es nota que no tinc res més a fer, oi?? :P


Naniiit!!! <3

No hay comentarios:

Publicar un comentario